Masih ada yang bodoh


Tak kusangka rupanya masiha ada yang bodoh dengan mengamalkan perkauman. Sungguh memalukan bila ada seorang hamba Allah yang menghina bangsa BUGIS di laman sosial Facebook. Info ini aku dapatkan dari seorang rakan. Aku cuba mencari lama tersebut tetapi aku tidak dapat membaca wallnya kerana aku perlu menjadi rakan sebelum aku dapat melihat wall tersebut. Sori aku tidak akan menjadi rakan kepada orang pengamal double standart ni... Aku benci kepada semua yang bersifat perkauman.

Dan aku sedih kerana aku tinggal di lingkungan org yang berfikiran seperti itu. Apa dia ingat bangsanya itu cukup bagus dan tiada kelemahan cameonlah, buka sedikit pemikiran itu. Kita saling memerlukan dalm konteks satu Malaysia. Asalkan dia warganegara maka dia wajib untuk menyumbang kepada negara tak kira apa bangsa. So kenapa harus ada pemikiran seperti ini...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul2 masih ada yang berfikiran sempit konon bangsa sendiri yg hebat...semua bangsa pn sama selagi bernama manusia pasti ada yg baik dan ada yg jahat