blog untuk aku...

Lama aku tak menulis apa-apa dalam blog aku ini. Bukan apa kadang-kadang dalam hidup ini terlalu banyak sangat yang muncul hinggakan kita kadangkala tidak mampu untuk mengungkapkan. Teringat satu drama tv (tak ingat tajuknya) dia kata " baik jika kita selalu melihat cermin sebab kita akan dapat menilai diri kita melalui diri kita " mula-mula tak faham apa maksudnya. Tapi dengan bayak perkara yang berlaku membuatkan aku mula faham apa yang dikatakan oleh dialog tadi.

Orang menulis blog aku pun cuba menulis walaupun aku tak tahu apa sebenarnya yang aku hendak tulis. Walaupun ini buka kali pertama aku menulis dalam blog. Sebelum ini aku aktif dengan blog yang yang banyak bercakap tentang masalah yang kami hadapi di sini. Aku juga pernah menjadi admin untuk satu blog rakan muda. Banyak jugalah yang aku rasa ketika menjadi bloger amatur. Kebanyakannya menyakitkan hati ja.

Namun apa yang aku pelajari ialah jujur pada diri sendiri macam cermin yang tak pernah nak menipu diri kita. Apa yang ada dalam diri kita maka itulah dipaparkanya. Namun tidak semua yang ada harus dipaparkan biarlah tersembunyi sesuatu yang akan menjadikan hidup ini umpama satu pemburuan. Pemburuan untuk mengungkapkan tabir hidup. Moga aku berjaya kali ini mencapai sasaran aku dalam dunia maya. Tq kepada mereka yang menyokong aku hinggakan aku kembali menjadi bloger amatur.

0 ulasan: